Patientenervaringen bij bowentherapie

Whiplash, hoofdpijn
Man, 37, 8 jaar hoofdpijn, whiplash door verkeersongeluk. Na 1 behandeling een week geen hoofdpijn, na enkele weken soms een dagje een beetje hoofdpijn. Meer energie. Wordt steeds actiever.

Heup/bekkenprobleem
Vrouw, 34, pijn bij lopen en zitten. Kon niet meer dan 3 km lopen, speciale kussens en zitmethoden. Zat 3 jaar geleden in een rolstoel, had krukken, elke 6 weken Acupunctuur. Sceptisch over Bowen, maar na 2e behandeling verschoof er iets in het bekken. Zat en liep daarna zonder pijn. Loopt nu elk weekend 7 km en het verbetert nog steeds.

Rugpijn, Spit, "het schoot zo in mijn rug"

Vrouw, 69, al 3 maanden last van de onderrug, Ze had nooit iets. Maar drie keer met een verkeerde
beweging was de onderrug (steeds) weer bezeerd. Ze kwam bijna niet meer overeind en moeilijk uit bed.
De doktersassistente stelde morfine voor bij zoveel pijn.. ! Maar één behandeling met Bowen, zittend, op een stoel bij haar thuis, verhielp 80%, en nog 2 behandelingen, op de behandeltafel, verhielpen de rest. De week erop ontving ze een logé, vierde ze haar verjaardag en ging ze weer naar bridgen.

Spit: Man, 50, badmintonner, "was het in de rug geschoten", na 1 Bowenbehandeling smiddags kon hij savonds naar een feestje en heeft daar gedanst. Na 5 dagen weer een behandeling was het praktisch over. Hij vertelde toen dat de fysio hem had gezegd dat het wel twee maanden kon duren.

Spit: Man, 47, liep krom, het was er bij een verkeerde tilbeweging ingeschoten. Met 1 behandeling verholpen.

Blessure, niet kunnen staan of (hard)lopen
Vrouw, 33, motorongeluk, op heup gevallen. Al een jaar lang problemen met staan, lopen, kon niet meer sporten. Na 2 behandelingen verandering, waarna het hardlopen weer opgebouwd kon worden. Hierna 4 behandelingen voor versterking en onderhoud. Loopt weer hard.

RSI, carpaal syndroom
Vrouw, 34, slapende en tintelende armen en vingers, sliep slecht. Na elke Bowenbehandeling schoof de tinteling op. Na 6 behandelingen was er nog iets voelbaar in 2 vingers.

Hooikoorts
Vrouw, 46, kwam voor andere klachten, o.a. stress en reuma. Had na een paar behandelingen minder stijve vingers en sliep beter. 6 Keer geweest. Bijzonder is dat ze hierna een jaar lang geen hooikoorts meer heeft gehad.

Verdraaide knie

Vrouw 53, tijdens wandeling in een kuil gestapt en knie verzwikt. Kniebehandeling terplekke voorkwam erger. De knie zag later paars/zwart, maar lopen ging zonder pijn, zodat ze zelf haar hondje kon uitlaten enz.

Spatadertherapie:

"Heerlijk! geen steunkousen meer aan."

"Mijn cellulitus (sinaasappelhuid) is ook minder geworden." (zwangere)

"Geen dikke  benen zoals in de eerste zwangerschap, minder kilo's (vocht) en geen

steunkousen meer, bevalt prima! "